Algemene Voorwaarden
Artikel 1 – Toepasselijkheid 1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Mees & Rups / DS plaagdierbestrijding (hierna: DS) en maken onderdeel uit van alle overeenkomsten tussen DS en iedere afnemer van goederen of diensten van DS.
2. Algemene voorwaarden, hoe genaamd ook, van de afnemer zijn niet van toepassing en worden uitdrukkelijk en integraal van de hand gewezen.
3. Indien enige bepaling van deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk buiten toepassing wordt verklaard of vernietigd, blijven de overige voorwaarden onverminderd van kracht.
4. In geval van een verschil tussen een vertaling en de Nederlandstalige versie van deze voorwaarden, prevaleert de Nederlandstalige versie.
Artikel 2 – Aanbieding / overeenkomst / wijziging
1. Alle door DS gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij de aanbieding een termijn van aanvaarding vermeldt.
2. Een overeenkomst wordt slechts dan geacht tot stand te zijn gekomen nadat de opdracht van de afnemer schriftelijk is bevestigd dan wel, indien geen schriftelijke bevestiging is gegeven, zodra met de uitvoering van de opdracht door DS is begonnen .
3. Indien na het tot stand komen van de overeenkomst blijkt dat uitvoering van de overeengekomen levering van goederen / diensten uitermate bezwaarlijk of onmogelijk is geworden, heeft DS het recht eenzijdig wijziging van de overeenkomst te vorderen, zodanig dat de bezwaren geheel of grotendeels vervallen of de onmogelijkheid van uitvoering wordt weggenomen, indien mogelijk. De meerdere of mindere kosten zullen alsdan naar billijkheid worden verrekend. Deze bepaling laat het recht van DS op ontbinding / opzegging van de overeenkomst onverlet.
4. De rechten en verplichtingen van de afnemer uit hoofde van deze overeenkomst zijn, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van DS niet overdraagbaar op een derde / derden.
Artikel 3 – Prijswijzigingen
1. DS is gerechtigd om na het aanbod of de totstandkoming van de overeenkomst optredende prijs wijzigende omstandigheden, waaronder begrepen de stijgingen van inkoopprijzen, loon-, transport-, opslag- of energiekosten, belastingen en overige heffingen van overheidswege, verzekeringspremies, alsmede wijzigingen in de valutaverhoudingen, volledig aan de afnemer door te berekenen, ongeacht of deze omstandigheden voorzienbaar waren.
2. De prijs voor de levering van goederen en diensten door DS, die is vastgelegd in een overeenkomst met een looptijd van meer dan 12 maanden kan telkens na 12 maanden worden verhoogd.
3. De prijs voor de levering van goederen en diensten door DS, aan de afnemer die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, mag niet binnen 3 maanden na het aangaan van de overeenkomst worden verhoogd, tenzij de afnemer in dat geval bevoegd is de overeenkomst te ontbinden.
Artikel 4 – Levering van goederen / eigendom / risico-overgang
1. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, geschiedt de levering van goederen van uit Deventer singelstraat 33. De prijzen zijn exclusief verpakking en omzetbelasting.
2. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen vindt het transport van het gekochte plaats voor rekening en risico van de afnemer.
3. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, gelden tijdstippen van levering van de goederen als bij benadering overeengekomen.
4. Indien de afnemer de goederen niet op het overeengekomen tijdstip afneemt of kan afnemen, dient zij DS hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
5. Indien de goederen na het verstrijken van de levertijd niet door de afnemer in ontvangst is genomen, is DS gerechtigd deze zaken voor rekening en risico van afnemer op te slaan.
6. Alle aan de afnemer geleverde goederen blijven eigendom van DS alle bedragen die de afnemer aan DS verschuldigd is, uit hoofde van de desbetreffende overeenkomst, enige andere overeenkomst of uit welken hoofde dan ook, door de afnemer aan DS zijn voldaan.
7. Indien de afnemer (mede) uit door DS geleverde zaken een nieuwe zaak vormt, vormt de afnemer die zaak slechts voor DS en houdt de afnemer de nieuw gevormde zaak voor DS, totdat alle bedragen die de afnemer aan DS verschuldigd is, uit hoofde van de desbetreffende overeenkomst, enige andere overeenkomst of uit welken hoofde dan ook, door de afnemer aan DS zijn voldaan. DS heeft in dat geval tot het moment van volledige voldoening door de afnemer alle rechten als eigenaar van de nieuw gevormde zaak.
8. Het risico van verlies, diefstal of beschadiging van de goederen die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op de afnemer over op het moment waarop deze in de feitelijke beschikkingsmacht van afnemer zijn gebracht.
Artikel 5 – Levering van diensten / wijze van uitvoering
1. De werkzaamheden die DS op basis van de overeenkomst uitvoert of gaat uitvoeren, waaronder onder meer doch niet uitsluitend, ongediertebestrijding, gassing, verslag- en vastlegging van de werkzaamheden en advisering (hierna gezamenlijk: de werkzaamheden) geschieden door of onder toezicht van deskundige personen. DS is gerechtigd de werkzaamheden onder haar verantwoordelijkheid door derden te laten uitvoeren.
2. De afnemer dient DS vooraf schriftelijk te voorzien van instructies ten aanzien van de wijze waarop DS de werkzaam- heden dient uit te voeren. DS is niet aan deze instructies gebonden, tenzij zij de ontvangst daarvan schriftelijk aan de afnemer heeft bevestigd.
3. De afnemer dient DS vooraf, met inachtneming van een zo ruim mogelijke termijn, schriftelijk te informeren indien de afnemer wenst dat de wijze waarop de werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd wordt aangepast. DS is gerechtigd om bij een dergelijke wijziging van de wijze van uitvoering van de werkzaamheden de prijzen voor haar diensten aan te passen vanaf het moment dat de wijziging moet ingaan. DS is niet aan deze instructies gebonden, tenzij zij de ontvangst daarvan schriftelijk aan de afnemer heeft bevestigd.
4. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, gelden tijdstippen van uitvoering van de werkzaamheden als bij benadering overeengekomen.
5. De afnemer verplicht zich om alle aanwijzingen van of namens DS, die verband houden met het zo goed en efficiënt mogelijk uitvoeren van de werkzaamheden, waaronder doch niet uitsluitend het schoonhouden van de ruimtes waar de werkzaamheden worden uitgevoerd, stipt op te volgen. Indien de afnemer nalatig is de aanwijzingen op te volgen, is DS gerechtigd de extra werkzaamheden die hierdoor noodzakelijk zijn en daadwerkelijk door DS worden uitgevoerd bij de afnemer in rekening te brengen. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen is DS niet verplicht deze extra werkzaamheden te verrichten.
6. De afnemer dient ervoor zorg te dragen dat DS direct na aankomst met de werkzaamheden kan aanvangen. Daartoe dient vrije toegang verleend te worden tot alle te behandelen ruimtes, lokalen, terreinen en dergelijke. Een eventuele weigering of een beletsel om toegang te verlenen ontheft de afnemer niet van zijn verplichting de overeengekomen prijs te voldoen. Indien de werkzaamheden niet of niet tijdig kunnen plaatsvinden door omstandigheden die binnen de risicosfeer van de afnemer liggen, is de afnemer steeds verplicht de overeengekomen prijs aan DS te voldoen en DS in de gelegenheid te stellen om de werkzaamheden op een nader overeen te komen tijdstip uit te voeren. DS is gerechtigd de aanvullende kosten die in een dergelijk geval ontstaan naast de overeengekomen prijs aan de afnemer in rekening te brengen.
7. De afnemer verplicht zich alle gebruikelijke werktuigen en materialen kosteloos en in goede bruikbare staat aan DS ter beschikking te stellen tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden, even als alle eventuele speciale kleding / materialen / werktuigen waarvan de afnemer wenst dat DS deze gebruikt, waaronder kleding / maskers / overalls en dergelijke.
Artikel 6 – Meer- / minderwerk
1. Meer- / minderwerk zal bij opdracht, dan wel bij ommekomst van de eerstvolgende betalingsverplichting van de afnemer jegens DS naar billijkheid worden verrekend. Een nalaten van DS om meer- / minderwerk in verrekening te brengen ontneemt DS niet het recht deze verrekening alsnog te verlangen.
2. Tot meerwerk behoren alle werkzaamheden en leveringen die niet in de overeenkomst zijn inbegrepen en door de opdrachtgever worden verlangd, ofwel op grond van artikel 5 lid 5 van deze algemene voorwaarden noodzakelijk zijn geworden.
Artikel 7 – Betaling
1. DS heeft te allen tijde het recht voorafgaand aan de uitvoering van (een gedeelte van) de werkzaamheden of levering van goederen betaling te verlangen.
2. Betaling door de afnemer dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum op de door DS aangegeven wijze.
3. De afnemer is nooit bevoegd zich tegenover DS te beroepen op verrekening / compensatie of opschorting van haar betalingsverplichting.
4. Indien de afnemer enig door haar verschuldigd bedrag niet binnen de overeengekomen betalingstermijn voldoet, raakt zij in verzuim zonder dat een ingebrekestelling is vereist. De afnemer is vanaf het moment dat zij in verzuim verkeert over het openstaande bedrag de wettelijke handelsrente als bedoeld in artikel 6:119a BTW verschuldigd.
5. Indien de afnemer na aanmaning of ingebrekestelling door of namens DS nalatig blijft de vordering te voldoen, is DS gerechtigd de vordering ter incasso uit handen te geven. In een dergelijk geval is de afnemer tevens gehouden alle door DS daadwerkelijk gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden.
Artikel 8 – Klachten / reclames
1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen dienen klachten omtrent de geleverde goederen en / of de uitgevoerde werkzaamheden binnen 8 dagen na levering / uitvoering schriftelijk aan DS kenbaar gemaakt te worden, onder opgave van de aard en / of omvang van de klachten, bij gebreke waarvan ieder recht van de afnemer ter zake zal zijn vervallen.
2. In een geval als bedoeld in lid 1 van dit artikel dient de afnemer, op eerste verzoek van DS aan medewerkers van DS of aan door DS ingeschakelde derden toegang tot de beweerdelijk onjuist geleverde goederen en / of plaatsen waar de beweerdelijk onjuist uitgevoerde werkzaamheden zijn uitgevoerd te verschaffen, teneinde DS in staat te stellen aard en omvang van de klachten zelf vast te stellen.
Artikel 9 – Overmacht
1. Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst die niet aan DS kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan de schuld van DS, noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van DS komt.
2. Onder overmacht wordt mede (doch niet uitsluitend) verstaan: a) Oorlog / revolutie / brand / bedrijfsbezetting. b) Storingen in de geregelde aanvoer van grond- en hulpstoffen / water / elektriciteit, ofwel in het algemeen ofwel specifiek ten aanzien van toeleveranciers van DS. c) Een gebrek aan personeel van de zijde van DS, onder andere door ziekte en / of stakingen. d) Weers- of verkeersomstandigheden die een verantwoorde uitvoering van de werkzaamheden beletten.
3. In geval van overmacht wordt de nakoming van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen voor DS geheel of gedeeltelijk opgeschort voor de duur van de overmacht, zonder dat DS tot enige schadevergoedingen gehouden is.
Artikel 10 – Garanties / aansprakelijkheid
1. Mededelingen door of namens DS aangaande de kwaliteit van de te verrichten werkzaamheden, de gebruikte middelen en / of de te leveren goederen gelden uitsluitend als garantie indien zij schriftelijk en uitdrukkelijk in de vorm van een garantie zijn gedaan.
2. De aard van ongediertebestrijding maakt dat DS géén garantie afgeeft ten aanzien van het beoogde resultaat.
3. DS is uitsluitend aansprakelijk voor schade die de afnemer lijdt die het rechtstreekse gevolg is van een toerekenbare tekortkoming van DS, waarbij tevens geldt dat enig recht op schadevergoeding of compensatie (hoe genaamd ook) van de afnemer en / of derden is beperkt tot het bedrag wat DS in de 6 maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis(sen) aan de afnemer in rekening heeft gebracht of voor de uitgevoerde werkzaamheden nog in rekening mag brengen. Indien zich meerdere schadeveroorzakende gebeurtenissen voordoen blijft de totale schadevergoeding met betrekking tot alle gebeurtenissen gezamenlijk beperkt tot het bedrag als beschreven in voorgaande volzin.
4. DS is in geen enkel geval aansprakelijk voor indirecte en / of gevolgschade, waaronder begrepen (doch niet uitsluitend) winstderving en vertragingsschade van de afnemer en derden.
Artikel 11 – Opzegging / beëindiging / ontbinding
1. DS is gerechtigd alle overeenkomsten, met een bepaalde of onbepaalde looptijd, op te zeggen met inachtneming van een termijn van één maand.
2. Overeenkomsten met een onbepaalde looptijd kunnen door de afnemer, handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, opgezegd worden met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Overeenkomsten met een bepaalde looptijd met een afnemer, handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf worden, behoudens opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, vanaf de einddatum van rechtswege verlengd met een zelfde termijn als de bepaalde looptijd. De regeling ten aanzien van prijswijzigingen blijft bij verlenging gelden.
3. Overeenkomsten met een onbepaalde looptijd of een looptijd van meer dan 12 maanden kunnen door de afnemer, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, opgezegd worden met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Overeenkomsten met een bepaalde looptijd van 12 maanden of minder met een afnemer, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, worden na ommekomst van de bepaalde looptijd omgezet in overeenkomsten met een onbepaalde looptijd en een opzegtermijn van één maand. De regeling ten aanzien van prijswijzigingen blijft bij verlenging gelden.
4. DS is gerechtigd de overeenkomst zonder enige aanmaning of ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst, geheel of gedeeltelijk, met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien: a) Door de afnemer surseance van betaling is aangevraagd of deze wordt verleend. b) Door de afnemer faillissement wordt aangevraagd of de afnemer failliet is verklaard. c) De onderneming van de afnemer is of wordt geliquideerd of de afnemer de onderneming staakt. d) Op een aanmerkelijk deel van het vermogen van de afnemer beslag wordt gelegd, dan wel indien de afnemer anderszins niet langer in staat moet worden geacht de verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst te kunnen nakomen. e) Indien voortzetting van de relatie met de afnemer voor DS reputatie- en / of imagoschade tot gevolg heeft of indien dit redelijkerwijs te verwachten valt.
Artikel 12. Toepasselijk recht / geschillen
1. Op overeenkomsten tussen DS en de afnemer is uitsluitend Nederlands Burgerlijk Recht, onder uitsluiting van Nederlands Internationaal Recht, van toepassing.
2. Alle geschillen die tussen DS en de afnemer mochten ontstaan zullen, voor zover zij niet in der minne geschikt kunnen worden, uitsluitend voorgelegd worden aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar DS gevestigd is blijkens het handelsregister
Retourneren
Bent u niet helemaal tevreden over uw aankoop of is uw bestelling beschadigd aangekomen? Dan kunt u het product uiteraard gratis retourneren door het af te geven bij DS Plaagdierbestrijding. Vanzelfsprekend kunt u het pakket ook rechtstreeks aan ons retourneren. De verzendkosten zijn in dit geval voor uw eigen rekening.
Voor elke aankoop geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product. Weet u niet meer wie uw service-/verkooppunt is geweest, stuur dan een e-mail met uw gegevens aan: janspikker@plaagdier.biz
Wij verzoeken u de retourzending zorgvuldig te verpakken en ervoor te zorgen dat overbodige stickers verwijderd zijn van de doos.
Voorwaarden om een product te retourneren
Wij maken het retourneren voor u zo eenvoudig mogelijk, maar er gelden wel enkele voorwaarden bij een retourzending.
Twijfelt u of uw pakket voldoet aan de onderstaande voorwaarden?
Neem dan contact met ons op (janspikker@plaagdier.biz tel: +31 645186555
Zorg ervoor dat de producten in originele staat zijn (verpakking nog heel).
Beschadigingen/problemen met uw pakket? Meld deze binnen 24 uur per e-mail
Na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, dient u de zending binnen 7 dagen aan te bieden bij DS Plaagdierbestrijding en het pakket rechtstreeks aan ons geretourneerd te worden.
Opmerking: vergeet niet om naast het retourformulier in de doos, deze ook per e-mail te sturen aan: janspikker@plaagdier.biz. Op deze manier wordt uw uw aanvraag meteen verwerkt zonder vertraging.
Uitgesloten van retourzending
Producten (zoals batterijen schrikdraadapparaat) en medicijnen waarvan de verzegeling is verbroken.
Seizoensartikelen die aangebroken zijn.
Aangebroken verpakkingen.
Geld terug
Binnen 14 dagen na ontvangst van uw pakket zal het bedrag op uw rekening teruggestort worden.